admin/ February 21, 2019/ Članki o zdravju/ 0 comments

Bolečine v hrbtenici so sodoben problem, ki so prepogosto “slabo” obravnavani s strani različnih specialistov. Zdravniki najpogosteje predpišejo protibolečinska sredstva, ki pa imajo le kratkotrajen učinek. V spodnjem prispevku si lahko preberete nekaj iztočnic, ki vam lahko pomagajo pri odpravi bolečine v hrbtenici.

Ali je počitek primeren?
Raziskave kažejo, da ljudje prepogosto menijo, da jim bo počitek pomagal. Zadnje raziskave in praksa so pokazale, da je to napačno mnenje, saj počitek ne zmanjša bolečine. Če se zatečemo k počitku, se bo v teleso zgodilo:
-Atrofija (izguba) mišične mase ob hrbtenici
-Zmanjšana gibljivost hrbtenice
-Poslabšanje gibalnih sposobnosti,…

Zaključimo lahko, da počitek ni najbolj primeren za hrbtenico. Seveda to ne pomeni, da ne smete počivati, ampak je mišljeno da počivati ves dan. Strokovnjaki so mnenja, da bi morali ljudje s tovrstnimi problemi v hrbtenici biti telesno aktivni, sproščati telo v toplicah ali ob masaži,..

Za dober počitek je pomembna dobra vzmetnica!

Kakšna telesna aktivnost je primerna?

Izvajati bi morali tako vadbo za moč, gibljivost in aerobno vadbo. Vadba za gibljivost podaljša in sprosti mišice. V primeru, da so mišice zakrčene (velikokrat je mišica Iliopsoas zategnjena), bodo mišice stiskale vretenca skupaj, kar bo vodilo v bolečino. Vadba za moč (predvsem mišic trupa) naredi močnejše mišice trupa, kar pomeni manjša aktivacija (delo) hrbtnih mišic. V primeru, da imamo “slabe” mišice trupa, bodo bolj aktivne mišice hrbta, ki bodo stiskale vretenca skupaj. Zadnja vadba, ki je primerna je aerobna vadba oz. vzdržljivostna vadba. Ta vadba sprošča endorfine (hormone sreče), ki sprostijo telo in izboljšajo prekrivavitev.

Ali je pilates primeren?

Raziskave kažejo, da imata pilates negativne posledice na hrbtenico. Napaka pilatesa je načelo, kjer se konstantno poudarja izravnavo spodnjega dela hrbta na tla, kadar izvajajo vaje v položaju na hrbtu. Hrbtenica bi morala biti v svojem naravnem položaju, v obliki S strukture. S tem, ko pri pilatesu povdarjajo izravnano hrbtenice, hrbtenico spravijo iz nevtralnega položaja. Ta gib povzroča dodaten napor za diske, kar se kaže kasneje z bolečino. Slabost pilatesa je tudi, da zvijajo vretenca pri trebušnjakih (roll up oz. zvijanje).

Kaj pa tek, tekalne vaje?

Te vrste vadbe so koristne, saj izločajo endorfine. Vendar se pri udarcu stopala ob podlago povečajo sile, ki gredo na hrbtenico. Zato hiter tek, tek po trdi podlagi ni priporočljiv. Priporočljiv je lahkoten tek, kolo, vadba v vodi,…

Kako najti aktivnosti, ki so primerne za vas?

Pomembno je najti aktivnosti, ki jih lahko izvajate brez bolečine. Vzamite si v roke papir in svinčnik in si napišite stvari, ki jih radi počnete (npr. plavanje, sprehodi, tek,..). Potem pa si zapišite občutke, ki ste jih dobili med določeno aktivnostjo. V primeru, da vas je po eni uri na sprehodu začel boleti “križ”, potem naslednjič izvajajte to aktivnost le 50 min. Naredite enako za vsako aktivnost.

Kaj pa masaža?

Masaža bo tudi pomagala, saj poveča pretok, sprosti mišice. Pazite le, da ni pregroba masaža, saj potem lahko naredite več slabega, kakor dobrega za hrbtenico.

Za bolečino v hrbtenici je pomembno, da najdete vzrok. Gibajte se, saj boste tako znižali in odpravili bolečine v hrbtenici. Pa ne počivajte preveč! 🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*